2022年2月21日月曜日

斜格子一間組でバッグ持ち手  Oblique Lattice Single-unit braiding

 


久しぶりのブログ更新です。プレゼント用に、ヤフオクでゲットした夏の博多帯(黄色)とカーテン地でバッグを作りました。同じ帯地を使って以前も作りましたが、今回は組み合わせたカーテン地との配色がさわやかな感じに仕上がりました。持ち手は以前のは真田紐でしたが、今回はクテ打ちで斜格子一間組です。鍵をぶら下げる紐は角組(CC)、残った帯地で作った巾着の紐はハマナカのアプリコで重打(CD)です。アプリコはコットンキングより細く、繊細に仕上がります。ベージュはラメ入りで豪華になりました。



Long time no see.  I made a bag using a yellow Hakataori kimono-sash for summer which I got through Yahoo Auction and curtain material.  I made another bag with the same Hakataori sash before.  This time, I matched it with  different curtain material, which gave the bag brighter impression.  The handles are Kute-uchi oblique lattice single-unit braiding, though the last time it was Sanada-gumi.  The key-holder is Kakugumi (CC) and the braids for the drawstring bag is Shigeuchi (CD) with Hamanaka’s Aprico.  Aprico is finer than Cotton King and the finished braids are more delicate.  The beige thread is spun with gold lame giving the whole braid a gorgeous look. 


0 件のコメント:

コメントを投稿