2021年4月18日日曜日

靴ひも 重打または高麗組 Shoe strings: Shigeuchi or Koraigumi

 


長年愛用してきたスニーカーの紐がついに切れました。実はこの紐は既に二代目です。それほどこの靴と私は相性が良いということです。靴もずいぶんくたびれているのですが、もう少し頑張ってもらおうと、三代目の紐はクテ打ちで作ることにしました。

コットンキングで、7本の重打AB)です。90cm必要なので、長さの中央で輪にして両方へ組みました。

思った以上に素敵にできました。古びた靴も喜んでくれているのではないかな。これで足取り軽く、出かけるとしましょう。

The sneaker strings that I have been wearing for many years have finally broken.  In fact, this pair is already the second generation.  That means these shoes and I get along very well.  The shoes themselves are very old, but I want them to last one more generation.  So this time I made the strings with Kute.  

I used 7 Kute and braided Shigeuchi (AB) with my favorite Cotton King.  The strings have to be 90cm long.  I started in the middle of the length to one end, and restarted from the middle to the other end.

I am pleased to find the finished strings much nicer than I had expected.  Perhaps my old shoes are also happy.  With a new pair of strings, I shall go out for a walk with light steps. 


0 件のコメント:

コメントを投稿